Kobiety to kamienie, których używa się do budowy domu, mężczyźni to patyki, którymi roznieca się ogień i opala dom.

Jonathan Carroll

sobota, 2 października 2010

Mam 2 sofy z IKEA EKTORP

do wymiany.
Tzn pokrowce są do wymiany, bo jako naiwna matka, myślałam, że będę miała wzorowe dzieci i białe sofy.
Dzieci wzorowe są czasami, a sofy są szare z różnymi większymi i mniejszymi plamami różnorakiego koloru ;)
Czas na zmianę pokryć, bo te mimo prania w pralniach zawodowych, świetności już nie odzyskają.
I tu pojawia się problem, tzn pół problemu - otóż mam sofę 3 os nierozkładaną i 2 os rozkładaną - i o ile do tej 3 os można dostać każdy pokrowiec bez problemu, o tyle do 2 os rozkładanej przestali produkować i nie wiadomo czy w ogóle zaczną (jak się ma do tego ichnia gwarancja ???).
Na 3osobówkę zakupiłam już pokrowiec oryginalny SVANBY SZARY .
Znalazłam firmę, która szyje pokrowce na sofy z IKEA, w tym na 2 rozkładaną, ale niestety dopasowanie kolorystyczne niestety marne ( wzięłam próbki).
Więc z małżem stwierdziliśmy, że  zaszalejemy i zrobimy ją w opozycji do szarej wersji, ale żeby pasowała do stylu mniej więcej shabby chic/vintage.
Mniej więcej dlatego, iż w salonie posiadamy ciemnie meble, a nie chcę żeby a - było za ciemno, b - zbyt babciowo, c - potrzebuję jakiegoś koloru :)

Znalazłam jakieś stare fotki z 2005 r :), oprócz oświetlenia i powrotu drzwi nic się nie zmieniło ( no tylko kolor sof ;p)



I to nasze typy






NASZA FAWORYTKA :)

A Wam która nowa skóra się podoba??

A TU reszta tkanin - może jakaś inna niż nasze propozycje???

Zdjęcia pochodzą ze str IKEA i ZENTDECOR

27 komentarzy:

  1. Boże Mój, co za różnica ! Mi chyba, zabrakło by odwagi. Znasz Mnie Kasiu, Ja stawiam na klasykę :-), więc trudno Mi doradzić.
    Miłego weekendu

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja chyba też nie pomogę, bo Kasiu ta faworytka to dla mnie za mało vintage.
    Właściwie to nic nie ma vintage. Jak już to cała czarna albo we wzorki białe.
    Ale oczywiście do Ciebie kochana należy wybór. Pozdrowienia od różanego...

    OdpowiedzUsuń
  3. Według mnie fajnie wygląda połączenie szarego z granatem.A że na tym granacie ptaszki,kolorowe listki-więc o nudzie nie byłoby mowy...
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  4. A sprawdzałaś na Dekorii? Tam też szyją pokrowce na sofy Ikea i też przysyłają próbki materiałów. Z tego, co się orientuję, wiele materiałów od nich można uznać za vintage.
    Pozdrawiam, Marta z Lublina

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam ten sam problem, kupiłam rattanowe meble z jasnym obiciem i przy moim kocie, psie oraz małym dziecku też im się kolor często zmienia na szarobury.
    Myślę, że ten ostatni pokrowiec pomimo natężenia kolorów może pasować do bielonych, czy też poprzecieranych przedmiotów. Zawsze można dorzucić kilka jasnych poduszek, żeby było bardziej vintage.

    OdpowiedzUsuń
  6. jeśli mam doradzić to - cała czarna lub w ostateczności czarna w białe motyle.
    Wasza faworytka chyba ma niewiele wspólnego z shabby chic :)
    buziole :*

    OdpowiedzUsuń
  7. w dekorii pokrowce są cholernie drogie: http://www.dekoria.pl/offer/group/62/ektorp#prev
    ale u nich wg mnie dobrałabyś coś do tego szarego

    my niestety kupiliśmy ektorpa kiedy już w ikei ich nie było-udało się nam wtedy kupić ost.2 pokrowce-po 2 latach jeden jest do wyrzucenia praktycznie i pewnie na dniach założę drugi nowy-tyle tylko, że obydwa kupiliśmy białe:]

    OdpowiedzUsuń
  8. oglądam pokrowce na stronie,którą podałaś-coś czuję,że ten biały sprzedam i kupię coś ciemniejszego:D

    OdpowiedzUsuń
  9. Mało ma to fakt, ale w salonie nie mam białych mebli - stoją antyki w kolorze głębokiego brązu, a nie chcę żeby było za ciemno.

    Na DEKORII nie podobają mi się materiały to raz, dwa, mają orbitalne ceny - za tę cenę to bym miała 2 pokrowce z ZENTDECOR


    Ech, nie miała baba kłopotu to se białe pokrowce kupiła.

    OdpowiedzUsuń
  10. hmmm tez mam biala sofe... tez piore na okraglo bo chociaz dziecie wyroslo to zakupilismy szczeniaczka :) z propozycji materialow z linka ,ktory podalas mnie najbardziej podoba sie wzor KWIAT 2.0 czyli ten ostatni, nie wim jak to wyglada w realu , jesli pasuje do szarego to mozna dorzucic na sofe ze 2 poduchy szare , a na szara sofe dac 2 wzorzyste i sie uzupelni :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja tez mam biala sofe z Ikea, ale brak dzieci wiec czysciutka jest :-))
    Z tych propozycji podoba mi sie druga w te kwiaty.
    Pozdrawiam sobotnio.

    OdpowiedzUsuń
  12. Mnie się podoba ta kanapa z przedostatniego zdjęcia.Fajne te olbrzymie kwiaty!
    Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  13. Też ma sofę Ektorp 3 -osobową z pokrowcami w wersji czerwony sztruks.
    Czasem dla odmiany narzucam na nią duży patchwork w klimatach shabby chic.
    Z próbek które pokazujesz podobają mi się najbardziej ptaszki na gałązkach, choć są raczej bardziej folkowo -vintydżowe . pozdrówki

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja to bym chyba zleciła uszycie pokrowców jakiejś dobrej krawcowej, możliwości kolorystycznych byłoby wtedy o wiele więcej.

    OdpowiedzUsuń
  15. zerknelam na strone, ktora podalas i wybralabym te kwiatowe lniane Zen costam, lub lniane szarobezowe.
    Buziaki

    Basia

    OdpowiedzUsuń
  16. Kasiu, bardzo mi się podobają te różane propozycje. Z wiadomych względów ...:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Kasiu moze cos lnianego - len jest w roznych kolorach?
    Ja mam jasna skore wiec codziennie przetrze gąbka na mokro i spokuj przy 3 dzieci. Ale uszyj taki pokrowiec abys mogla spokojnie wrzucic do pralki i wyprac.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Witam, ja też bym postawiła na coś lnianego i w takim kolorze beżowo-szarym...a co najwyżej rozjaśnić możesz poduchami ;)
    Ja mam też prawie białą sofę i od listopada postawię ją w salonie więc już się boję co będzie ;)
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  19. Współczuję męki wyboru. Nie szalałabym z mega-kolorowym pokrowcem, bo kolor można sobie wprowadzić poduchami a postawiłabym na jakiś jednolity kolor, szaroniebieski?

    OdpowiedzUsuń
  20. dekoria - kolekcja Living cena 739 zł - duzy wybór tkanin - link - http://www.dekoria.pl/offer/product/343/0/Pokrowiec-na-sofe-Ektorp-3-osobowa-rozkladana

    OdpowiedzUsuń
  21. Witam, widze że chcesz zmienić pokrowce zakładam że chciałą byś się pozbyć tych białych a mnie zalrzy na zakupie właśnie białego bo pasuje mnie do wnętrza nie ukrywam że również nie chciałą bym nowego i plamki mnie nei przeszkadzają gdzyz mam dwa pieski które lubią sobie przysiąść na kanapie jeśli zechciała byś mi odsprzedać pokrowiec biały na 3 osobową była bym bardzo wdzięczna b ardzo prosze o pilny kontakt 506876116 lub meilem porciuch@wp.pl z góry dziękuję i mam nadzieje że będziesz chciała mi pomóc pozdrawiam i zgóry dziękuję...;)

    OdpowiedzUsuń
  22. I got this ωеb site frοm my friend ωhо told me on the topic of thiѕ ωeb pаge anԁ аt thе mоment this time
    I аm brοwѕing thiѕ web site аnԁ reаding veгy informative сontent аt thіs
    time.
    My blog - easy money

    OdpowiedzUsuń
  23. The other day, while I was at worκ, my sisteг
    stοle mу apple ipaԁ and tested tο ѕee
    if it can surviνe a thirtу foot drop, just ѕo she can be
    a yоutube sensation. Мy iPad is now broken and she has 83 ѵiewѕ.
    I know this is entirely οff tоpіс but Ι had to shаre it ωіth someοnе!
    Feel free to visit my web site - finance

    OdpowiedzUsuń
  24. Hey very nіce web sitе!! Man .. Excellent .

    . Amazing .. I will bookmark your blog and take thе feеdѕ aԁdіtionallу?

    I'm satisfied to seek out a lot of helpful information right here within the publish, we'd likе work out eхtга techniques on thіs regard, thankѕ fоr sharing.

    . . . . .
    Also visit my webpage ; Auto Auction

    OdpowiedzUsuń
  25. Greetings! This iѕ my fігst visit to your blog!
    We arе a gгoup of voluntеers anԁ startіng a nеw іnіtiative іn a сommunity іn the same nіche.
    Your blog proviԁed us useful іnfoгmation to wогk on.
    Үou have done a extraordinагy job!
    Have a look at my page ; loseweightstories.net

    OdpowiedzUsuń
  26. Warto zwracać uwagę na jakość i praktyczność użytych materiałów. Dlatego skorzystałam z oferty https://sofami.pl i świetnie się sprawdziła. W kontraście mam poprzednią, która nie dość, że łątwo się brudziła, to jeszcze szybko niszczała... Moje dzieciaki oczywiście się do tego przyłożyły, ale to nieuniknione. Nowa jest wytrzymała, nadal wygląda świeżo i do tego łatwo się myje.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i miłe słowa :)
Zapraszam ponownie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...