Kobiety to kamienie, których używa się do budowy domu, mężczyźni to patyki, którymi roznieca się ogień i opala dom.

Jonathan Carroll

poniedziałek, 25 maja 2009

TORCIK BEZOWY










A dziś zrobiłam go ponownie, tym razem z jagodami dla mojej MAMY, z okazji jej święta :)


PAVLOVA
6 białek ubić na sztywno - pod koniec dodawać po łyżce 300g miałkiego cukru,
łyżeczkę mąki kukurydzianej i łyżeczkę octu jabłkowego,
Uformować 2 okręgi na papierze do pieczenia na blasze. Wstawić do pieca
180st i po 5 min przykręcić temperaturę do 150st. Piec godzinę. Studzić w
uchylonym piekarniku.
KREM
250g serka mascarpone
500ml słodkiej śmietanki 30%
50g cukru pudru
Schłodzoną śmietanę ubić. Mascarpone wymieszać z cukrem, dodać ubitą śmietanę i
delikatnie wmieszać.
Na jeden blat bezowy nałożyć krem ,pokrojone truskawki, na to troszkę kremu,
tak aby drugi blat się przykleił, posmarować resztą kremu i ozdobić truskawkami

Swoje bezy zrobiłam łącznie z 9 białek, bo tyle uzbierałam, więc dałam 450 g
cukru i po łyżce octu i mąki kukurydzianej

1 komentarz:

  1. Allle pyszne zdjęcia.Ciasto pewnie też,nie watpię,bo wyglada strasznie smakowicie.
    Czytałam o Pawlowej w Galerii ale nie robiłam tego jeszcze.
    Pozdrawiam Cię serdecznie

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i miłe słowa :)
Zapraszam ponownie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...